ࡱ> ^`_q`cbjbjqPqP.l::l($$2JJJJJ%%%.000000$)h!$T]%%TJJJJ..J> z"r.0,"F""%0U"w %%%TT%%%$  PYipomnky kmaterilu  Nvrh na dala metodick veden systmu plnovn socilnch slu~eb , zpracoval Ivan lehla Zpracovala: Jitka Materov, Agora Central Europe PYipomnky k Nvrhu na dala metodick veden systmu plnovn socilnch slu~eb (dle jen materilu) jako celku: Uvdomujeme si, ~e se jedn o zsadn materil, kter mo~e vrazn pYedznamenat probh a kvalitu komunitnho plnovn socilnch slu~eb  dle jen KPSS. Kjeho pYprav je tedy dole~it pYistoupit svelikou pe livost. PYi nvrzch na dala smYovn a podporu oblasti komunitnho plnovn socilnch slu~eb, kter je ve sv vlastn podstat zalo~ena na dohodch a konsenzech, nen mo~no postupovat jinak ne~ dohodou vaech aktivnch jedinco a organizac, kteY se KPSS zabvaj. PYipomnkovn pYedlo~enho materilu nemo~e probhat pouze na rovni vzdlvanch krajskch metodiko (jsou na jeho podob osobn zainteresovni) a astnko jimi vedench vzdlvn ( asto se jedn o jejich prvn kontakt skomunitn plnovn socilnch slu~eb). Do pYipomnkovn by se mla aktivn zapojit msta, obce a kraje, kde ji~ KPSS probh a organizace, kter slu~by voblasti KPSS poskytuj a maj simplementac tto techniky praktick zkuaenosti. Je tYeba mt na pamti, ~e podle nkterch st materilu maj autoYi ambice ovlivnit aplikaci techniky komunitnho plnovn i vdalach oblastech veYejnho ~ivota, s m~ zce souvis jejich mandt (zkuaenostn, vzdlvac) ktomuto postupu. Vmaterilu nen jasn Ye eno, kdy pojednv oblast komunitnho plnovn socilnch slu~eb (pYpadn i souvisejcch veYejnch slu~eb, ale vrmci KPSS) a kdy oblast komunitnho plnovn i vdalach oblastech. Jako zsadn se jev pojem  nrodnho garanta , kter se vmaterilu objevuje zcela nov. Jeho zaveden stejn jako pYesn obsah jeho innosti je tYeba podrobit airok a demokratick diskusi. Je dole~it se dohodnout na vcnm obsahu tohoto pojmu a dle na formlnm zakotven tto role do oficilnch struktur  napY. MPSV. Pravdpodobn by se mlo jednat o tm odbornko, jeho~ innost stejn jako vbr by MPSV zajiaeovalo. Jestli~e se zamYme na techniku komunitnho plnovn obecn, tak je tYeba kdiskusi o jejm dalam rozvoji a podpoYe pYizvat organizace smnohaletou prax vtto oblasti  napY. Nadace VIA, nadace Partnerstv, Nrodn se zdravch mst, Agora Central Europe a dala. Jestli~e je materil zamYen zce na komunitn plnovn socilnch slu~eb, tak i zde posob vyjma Komunitnho plnovn o.p.s. a Centra pro komunitn prci (partnera projektu) mnoho organizac smnohaletou zkuaenost, kter nen mo~no pYi plnovn dala podpory opomenout  napY. Centrum komunitn prce st nad Labem, Agora Central Europe, Nrodn se zdravch mst. Zmaterilu nen patrn, zda byli jejich zstupci pYizvn do tmu, kter jej vytvYel. Zstupci Agory CE vtomto tmu z astnni nebyli. Vcelm dokumentu je kladen oprvnn velk doraz na vzdln metodiko na jakkoliv rovni. To, ~e se zjemce vzdl voblasti KPSS a jeho principo ale nen dostate nou zrukou toho, ~e bude dobrm metodikem. Pro metodickou innost jsou nezbytn ob sou st metodick praxe  vzdln a vlastn praxe vrealizovanch procesech. Ktomu, aby metodik mohl konzultovat, pYpadn metodicky vst procesy KPSS, nutn potYebuje praktick zkuaenosti stmito procesy, a to bu ze sv dYvja metodick praxe i jako aktivn astnk KPSS ve svm mst i obci. Bez osobnch praktickch zkuaenost lze o ekvat, ~e jeho doporu en mohou narazit na praktick problmy. PYipomnky kjednotlivm stem dokumentu: Str. 3 odstavec 3  Doporu uji pln vynechat. PYijmeme-li tuto tezi o zadavatelch, dostaneme se do prakticky neYeaitelnho problmu pYi zajiaeovn rovnov~nho zastoupen jednotlivch skupin aktro vYdc skupin (veden KPSS) v komunit. Poskytovatelem by byly nevldn neziskov organizace, organizace zYizovan mstem a vlastn odbor na rovni jeho veden.  Pomr sil vYdc skupin by se vrazn pYev~il ve prospch msta a jm pYmo Yzench organizac a proces by byl mnohem snze napadnuteln. Zpohledu aktro  mino msto by se mohlo zdt, ~e radnice proces manipuluje. V~dy je nutno myslet na pYmou zvislost jednotlivch astnko na mst a jeho zdrojch. Kurtory lze zapojit efektivn do prce pracovnch skupin. Politickou podporu lze efektivn zajistit jinm zposobem. Str. 3 odstavec 5 Realizace KPSS zahrnuje pln jin innosti ne~ metodick veden. Najme-li si obec  realiztora zven , je to nepochybn apatn krok, proto~e opravdu mo~e vst kukon en aktivit vobci po jeho odchodu. Je-li vaak vobci mstn koordintor, kter zajiaeuje organiza n a koordina n innost, kvalitn metodick veden a provdn procesem naopak vede kposlen jeho kompetenc a kompetenc Ydc skupiny a kzanechn know-how vkomunit. Procesy tak mohou dle efektivn pokra ovat i po vytvoYen prvnho komunitnho plnu socilnch slu~eb. Tak nedostate n veden mo~e vst ke zklamn vaech astnko, ztrt jejich zjmu, rozpadu procesu a nsledndlouhodob nechuti lid se zapojovat do veYejnho ~ivota obce. Str. 3 odstavec 7 Je nutn za airokho konsenzu vypracovat indiktory kp Domluva vaech aktro je naprosto zsadn. Str. 3 odstavec 8  J L h : V J j n p Z 0D*,X~*TbdH~\|(^иии̴hkh7h#hhcC%h5$h#hEPh:h7h# h#h?Q h#h# h:5h?Qh?Qh5h?Qh?Q5DL N : *0!##$n))X*Z*~*.gd?Q & Fgd?Q & Fgd7 & Fgd7 & Fgd5$ & Fgd:$a$gd?QcH~.VH!X!`!!!!!"6"|##$,$l)n)~*......H/r///"0$0&0(0J0L0^00000 1141< > >>??h@@*AnCrCtCCCCC"D,D.D:D>DHDRDXDhd{NhUhbhH[Uh#h#5hEPh#h h7h?Qhkh5$h:N..&0(0L001141<>>>\>>>>???,A.ALArCtCCzE|EEFFFgd?QDoporu uji odstranit strategick plnovn rozvoje. Technikou KPSS se zapojenm vaech aktro a airok veYejnosti vznik pln rozvoje socilnch slu~eb na obdob 3  5 let, kter schvaluje zastupitelstvo obce, regionu i kraje. O tomto dokumentu lze samo o sob Yci, ~e je strategick. Str. 5 odst. 4 Je nutno specifikovat o jak zstupce a jak mandt se jedn Str. 6 odst. 4 Vytratil se metodik. st rol koordintorovi pYipsanch mu nepYslua. Str. 7 Obecn: Na tto stran se autoYi od KPSS dostvaj nelogickm postupem ke komunitnmu plnovn obecn. Ktomuto kroku nen vmaterilu uvedena ~dn opora. Vhodnja by bylo zaclit se na systm KPSS. Str. 7 odst. 4 Nrodn garant je nedefinovan a dosud neexistujc role. Existenci tto role, definici innost, kter by obsahovala pYpadn stanoven odbornko, kteY by se j mohli zhostit (pravdpodobn by se muselo jednat o airok tm specialisto) bude nutno podrobit airok diskusi. Str. 7 odst. 6 AutoYi se nhle zoblasti KPSS dostvaj ke komunitnmu plnovn obecn v oblastech, kter spadaj do rezorto jinch ministerstev ne~ MPSV. Ur it by mlo bt uvedeno, co je ktomuto kroku opravHuje, a to jak po strnce vcn, tak i formln. Str. 8 odst. 2.b Nem ~dnou formln pravomoc Ykat ostatnm  astnkom jak obsah m mt jejich prce, tj. jak maj bt vstupy KPSS po obsahov strnce. Str. 8 odst. 3.a Stav na vzdln a zkuaenostech vkomunitn plnovn socilnch slu~eb Str. 8 odst. 3.b Metodik nemo~e v~dnm pYpad zajiaeovat obsah proceso, to mohou pouze astnci KPSS Str. 8 odst. 4 Vypustit. Jestli je toto nutno kodifikovat, mohou tak u init standardy kvality KPSS, do pYipomnkovanho materilu se to nehod. Str. 8 odst 5 Vypustit termn  statutrn innost a odstoupit od nj. Statutrn zstupci maj ze zkona jasn definovan role a tyto ve veden KPSS (Ydc skupin) nejsou obsa~eny Str. 8 odst. 5.b Vypustit smluvn. Vtomto pYpad je zavdjc. Mo~e se jednat o stn smlouvy a dohody. Str. 9 PYidat odstavec pod StupeH 1: Metodick veden na jakkoliv rovni (krajsk, nrodn) mohou zajiaeovat pouze lid srelevantnm vzdlnm pro innost metodiko a/nebo majc dostate n dlouhou a prokazatelnou zkuaenost sprocesy probhajcmi voblasti komunitnho plnovn socilnch slu~eb. Str. 10 pYidat odstavec nahoru  pod StupeH 2 Metodick veden na krajsk rovni mohou zajiaeovat pouze lid srelevantnm vzdlnm pro innost metodiko a/nebo majc dostate n dlouhou a prokazatelnou zkuaenost sprocesy probhajcmi voblasti komunitnho plnovn socilnch slu~eb. Str. 10 odst. 3 a) Proali relevantnm vzdlvn pro innost metodiko a/nebo maj dostate n dlouhou a prokazatelnou zkuaenost sprocesy probhajcmi voblasti komunitnho plnovn socilnch slu~eb vobcch pYpadn vkrajch Str. 10 odst. 5 Odstranit  statutrn orgn kp  napY. Ydc orgn, Ydc skupina atd. Str. 10 pln dole Metodick veden pro kraje zajiaeuje krajsk metodik srelevantnm vzdlnm pro innost metodiko a s dostate n dlouhou a prokazatelnou zkuaenost sprocesy probhajcmi voblasti komunitnho plnovn socilnch slu~eb na rovni krajo a nrodn garant KPSS  jako tm odbornko (jestli~e bude jasn definovna tato role, co~ zatm nen) dle jednotnch metodik. Str. 11 pYidat nahoru Dle MPSV dle zajiaeuje innost tmu nrodnch garanto, stanovuje podmnky pro lenstv vtmu nrodnch garanto a vbr leno tmu transparentnm zposobem. Str. 11 StupeH 3 - druh odstavec Pojem  Nrodnho garanta je zcela nov a jeho zaveden je tYeba podrobit airok a konsensuln diskusi. Je nutno se dohodnou, co m bt pYesn jeho npln. Pravdpodobn by se mlo jednat o tm odbornko, jeho~ innost stejn jako vbr by zajiaeovalo MPSV. Je velmi obt~n se vyjadYovat ktomu, co vlastn jeat neexistuje. ZroveH je vmaterilu uveden jasn pYechod do kompetenc jinch ministerstev, k emu~ nelze nalzt vrmci materilu ~dn opory. Str. 12 oddl Kdo Na nrodn rovni  nrodn garant  bylo by vhodn nejprve nalzt vcn obsah tohoto pojmu vdiskusi pYstupn vaem zainteresovanm a poslze jej zakotvit do formlnch struktur  napY. MPSV (Vaude pYpadn dala specializovan vzdlvac instituce)  vyakrtnout  vzdlvac Vysvtlen: mo~e se jednat o instituce, kter se zabvaj praktickou metodickou podporou proceso. Str. 13 Jako 1. bod dodat: Zajistit pYipomnkovn nvrhu  dalaho metodickho veden a airokou diskusi knmu sodbornou veYejnost (tj. tmi, kdo vsou asn dob KPSS realizuj  obce, regiony, kraje a tmi, kdo je vsou asn dob metodicky vedou  instituce) a dojt ke konsensulnmu nvrhu. Str. 13 bod 2.b) b) nrodn supervizory - tento bod pln odstranit Vysvtlen: Jedn se o kl ovou roli vcelm systmu a zatm nen v R nikdo soprvnnm tuto roli zastvat. DYve je nutno vdiskusi sodbornou veYejnost (viz vae) stanovit jasn podmnky, kdo se tmto supervizorem (garantem) mo~e stt napY. dlka praxe a jej obsah (prokazateln metodick veden proceso KPSS atd.) a vzdln. XDDDD EvExEzEXFFGGJGnGtHbIdIKKKhLMMMM\MMNNRNbNdNNJOROVOXOOOPFPHPJPQQRTT U"UtUUUŽŭέέέŦŞ h6hh6 h5hh5hh%;5 h%;h%;hh%;5h%;h6h%;h%;6h%; hd{N5 h%;5hh5hh6 h6hhUhU5hd{NhUhH[4FnGpGGBHDHbHdIfIIJJJKKKNNdNHPJPpPRR6RRRRUgd%;gdgd?QUUUUVWZWjWlW|XXXX|YZZ [[~[[[[[V\X\d\f\j\\\\t]]]]]"^$^^_x``````aaab ctc~cccþþùô۩ߩߥۡۡۡ h#h hcC%hq h h#h# h#5 h 25 h;5h#h#5hqh#5hqhq5hd{Nh#h7hh%;hh%;5hh55UUU2W4WxWZ [[4[\\^]"^$^4^Z^v`x``acccccgd?Q,1h. A!"#$% D@D NormlnCJ_HaJmHsHtHJAJ Standardn psmo odstavceZiZ Normln tabulka4 l4a 0k@0 Bez seznamul(ltu@N O ,-?bc&]]^f01@STcWXiQRcLM[pq  ~!!!3"4"V"# $"$4$$$I%%%%%&&&'g(h(j(k(n(00000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000XDUc24.FUc35c8@0(  B S  ?)`)b)Ihn(sn(C*urn:schemas-microsoft-com:office:smarttagsmetricconverter>*urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags PersonName ,h3 a Ivan lehlaJitka Materov ProductID5 < = C Z\TX$$&&''n(su?@M N N O +->?ac%&\]\^ef/1RTVXhiPRbcKMZ[oq   }!!!!2"4"U"V"##$"$3$4$$$H%I%%%%%%%&&&&''f(n( O 4"V"%%n($$n(q^xRиhh^h`B*OJQJo(phhH^`OJQJ^Jo(hHopp^p`OJQJo(hH@ @ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoPP^P`OJQJo(hHq^x$jG~}\uJAg2}8 q =O%;qQD#Ne tn #5$%? %cC%2&(_ .ng0 2l5e|8R:]:< B ZE"CFcFd IK%Md{NEP QlwQLm.Yo r^UsWtRy-|-} ;#Jd&l:,z v7Y V 7I$7=XT ^\x/3j7LU!]RT?QuGz+v^Ua.# :To+G:Bm$m\8Do|k66#@$$h$$X l(`` ```"`$`<UnknownGz Times New Roman5Symbol3& z Arial?5 z Courier New;Wingdings"qRsk& S "I"Ir4X(X(2QHP)??Q2sPYipomnky k materilu  Nvrh na dala metodick veden systmu plnovn socilnch slu~eb , zpracoval Ivan lehlajitkajitka Oh+'0(8DP` p|    tPipomnky k materilu Nvrh na dal metodick veden systmu plnovn socilnch slueb, zpracoval Ivan lehlajitkaNormaljitka9Microsoft Office Word@\"@@:,@^""՜.+,0d hp  D Agora CEIX( tPipomnky k materilu Nvrh na dal metodick veden systmu plnovn socilnch slueb, zpracoval Ivan lehla Nzev  !"#$%&'()*+,-./012345689:;<=>?@ABCDEFGHJKLMNOPRSTUVWX[Root Entry Fz"]1Table7"WordDocument.lSummaryInformation(IDocumentSummaryInformation8QCompObjq  FDokument Microsoft Office Word MSWordDocWord.Document.89qRoot Entry F8[/]c1Table7"WordDocument.lSummaryInformation(I  !"#$%&'()*+,-./012345689:;<=>?@ABCDEFGHJKLMNOPba lehla Nzev4 $,DocumentSummaryInformation8CompObjq  FDokument Microsoft Office Word MSWordDocWord.Document.89q՜.+,D՜.+,d hp  D Agora CEIX( tPipomnky k materilu Nvrh na dal metodick veden systmu plnovn socilnch slueb, zpracoval Ivan